5 דרכים לשיפור היציבה שלכם

אורח חיים יושבני, עבודה מול מחשב, עומס ולחץ בחיי היום יום, ובכלל: סטרס וקדחתניות בסביבת העבודה – גורמים לרבים בעיות ביציבה, כמו גם שהם גורמים לישיבה שפופה. מה שמוביל לכאבי כתפיים, שכמות וגב. בשל כל אלה ועל מנת שניתן יהיה להטיב עם איכות החיים, מומלץ כבר עכשיו לשמור ולשפר את היציבה. אבל כיצד עושים זאת נכון? הנה 5 דרכים לשיפור היציבה:

שיפור היציבה

עבודה עם כדור פיזיו

מי שירצה לשפר את הישיבה בכל סיטואציה, החל בזמן צפייה בטלוויזיה עד לעבודה על המחשב וכמובן בעת פעילות פיזית: יוכל להיעזר בכדור פיזיו לשיקום הגוף ולפיזיותרפיה.

כדור זה תומך בגוף ומאפשר חיזוק היציבה ועבודה על שיווי המשקל. כדי להתייצב ולשפר יציבה: מומלץ לשבת על הכדור בצורה זקופה ובכך למנוע כאבים בגב התחתון. ישיבה זקופה על הכדור תאפשר עבודה על יציבה ושינוי מנח הגוף, בעוד שמומלץ לצפות בסרטוני הדרכה המספקים תרגלים שניתן לבצע עם כדור פיזיו.

חשוב לדעת כי הדפנות הרכות של כדור זה העשוי סיליקון חזק, מקנות מגע נעים ומפנק, ללא החלקה או נפילה.

התאמת מדרסים

רבים אשר סובלים מיציבה לא נכונה הם כאלה שיש להם בעיה בכפות הרגליים, כמו: דורבן בעקב הרגל, רגל שטוחה (פלטפוס), או בעיות של גב כפוף ועקמת. במקרים כאלה מומלץ לבצע התאמת מדרסים באופן אישי, תוך שמדרסים אורתופדיים יכולים לסייע לשיפור יציבה באופן משמעותי.

שיפור היציבה

הליכה זקופה

נסו לתרגל הליכה זקופה. איך תעשו זאת? ובכן, כתבו לכם תזכורת במקום בולט אודות הליכה זקופה והזכירו לעצמכם ללכת זקוף בשעות הבוקר, הצהריים והערב. כאשר תשמרו על גב זקוף, תרגישו טוב יותר, תהיו פרודוקטיביים יותר ואפילו תוכלו להקל בכאבים קיימים.

קחו הפסקה בכל שעה

אם אתם עובדים בעבודה המצריכה ישיבה מרובה מול מחשב, חשוב לצאת בכל שעה להפסקה של כמה דקות.

צאו בכל שעה עגולה החוצה, נשמו אוויר, בצעו תרגילים כמו 'ברכת השמש' המשחררת את הכתפיים ואת הגב, פסעו בחדר בצורה זקופה, תוך שאתם מבצעים מתיחות ומניעים את הצוואר לצדדים כמו על ציר 5 פעמים לפחות. בכך תוכלו להיות זקופים יותר ולשחרר כאבי גב וצוואר.

בצעו פעילות גופנית

השתדלו לבצע פעילות גופנית באופן קבוע. הרשמו לחוגים כמו פילטיס, TRX, פלדנקרייז ושאר אימונים שעובדים על יציבה ושמירה על גוף חזק וזקוף. אימוני כושר יקנו לכם בטחון עצמי, יחזקו את השכמות את הכתפיים ובכך יאפשרו לכם תרגול יציבה בכל מקום, גם בתור בסופרמרקט.

עשו את כל אלה, התמידו בפעילויות שונות ובכך תוכלו לשנות את חייכם, ללכת זקוף ולהפטר מכאבים תוך זמן קצר.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.