ארגון שמנהל נכסים להשכרה, יצטרך לנהל את המשאבים בחוכמה. כאן תוכנה לניהול השכרת נכסים נכנסת לתמונה

ניהול נכסים להשכרה, בוודאי איננו דבר פשוט. הנכסים עצמם הם מבנים מורכבים, אשר חווים שינויים ובלאי, עקב מזג האוויר ועוד, כמו גם תקלות כאלה ואחרות. פעילות ההשכרה עצמה, היא פעילות שדורשת מציאת לקוחות, ניהול יעיל של קשרי הלקוחות, מתן תמיכה איכותית, גביית כספים מסודרת ועוד. כיצד מנהלים כל זאת ביעילות?

ניהול משאבים באמצעות המחשוב

בעסקים, מדובר פעמים רבות על ניהול משאבים. ניתן לומר שהאתגר בעצם יותר מורכב והוא כולל לא רק ניהול משאבים (כגון תקציבים, זמן או עובדים), אלא גם תהליכים עסקיים וגם מידע. כך או כך, מכל נקודת מבט שלא תסתכלו על זה, הניהול הוא אתגר מורכב ומערכות מחשוב משחקות תפקיד מרכזי במענה לכך. במיוחד מערכות מסוג Enterprise Resource Planning. שוב, למרות שמן, מדובר במערכות שמנהלות לא רק "משאבים". אבל לצורך ההפשטה, בואו נדבר במושגים של "משאבים". לפי גישה זו, תוכנה לניהול השכרת נכסים מאפשרת ניהול משאבים מותאם למגזר ולעסק הספציפי שמשתמש בה. אלא שבאופן רגיל, התאמה זו תבוצע לאחר רכישת התוכנה, על ידי העסק עצמו. זהו תהליך שגוזל בעצמו לא מעט משאבים. בעיקר של זמן וכסף. האם תוכלו לעשות זאת טוב מספיק בעצמכם? בעצם, יש אפשרות נוספת. במה מדובר?

ניהול משאבים מותאם עבורכם

האפשרות הנוספת, אשר מסוגלת לחסוך עבורכם לא מעט כסף וזמן, היא לרכוש מערכת ERP שמותאמת מראש למגזר הנכסים להשכרה. מערכת מיוחדת כזו, היא תפנית של מטריקס. למעשה, תפנית מותאמת מראש עבור שורה ארוכה של מגזרים. עבור מגזרים אלה, היא מספקת למעשה פתרון בסט אוף בריד. מטריקס, שעומדת מאחוריה, היא חברת טכנולוגיה מקומית, וותיקה ומוערכת. מטריקס מפתחת את תפנית מעל לשני עשורים, באופן מתמשך אשר משכלל אותה בהתמדה. הפיתוח כולו מתבצע בגוף אחד במסגרת חברת מטריקס, באופן שמשפר את היכולת להבטיח אינטגרציה מיטבית בין רכיבי המערכת השונים.

 

 

מה זה כולל?

תפנית תסייע לכם בניהול הנכסים, בין השאר בעזרת המודולים הבאים:

  • ניהול נכסים – באופן טבעי, מודול מרכזי וחשוב במיוחד, הוא מודול ניהול הנכסים. אגב, למי שלא מכיר, “מודול" הוא מונח שמתייחס לרכיב בתוכנת ERP. רכיבים אלה מסוגלים לעבוד עצמאית, אך גם באינטגרציה טובה עם שאר המודולים במערכת. כמובן, אינטראקציה כזו נדרשת לעתים קרובות והיא גם חשובה ומהווה חלק מרכזי מתועלות ה-ERP כמערכת מרכזית אחת.
  • ניהול מכירות – ניהול מחירונים וניהול היסטוריית השינויים בהם, ניהול האינטראקציה עם לקוחות שמתעניינים בשירותיכם, ניהול פעילויות רכישה, ניהול חוזים ועמלות.
  • ערבויות – תפנית מסייעת גם בפעילויות שונות בהקשר ניהול ערבויות, אם זו ערבות בנקאית, ערבות בדק או שטר חוב. ניתן לבצע בעזרת מודול זה פעולות כגון הארכת ערבויות, ביטול ערבויות, קישור ערבויות לחוזים ועוד.
  • פרויקטים – ניהול פרויקטי נדל"ן יזמיים וניהול פרויקטי בניה. זאת, כולל תכנון הפרויקט, ניהול המכרזים, ניהול הנדסי, ניהול חוזים והתחשבנויות.
  • שרות ואחזקה – ניהול מידע וניהול תהליכים סביב שירות הלקוחות, אחזקה מונעת למבנים והסכמי שירות. ניתן לנהל במרוכז קריאות שירות וטכנאים וגם לקבל דיווחים מהשטח מהטכנאים, באמצעות אפליקציה.

חשוב לציין, שתפנית כוללת מודולים נוספים, אשר מטפלים בכל שאר היבטי ניהול העסק. כאן הבאנו כדוגמה, את המודולים שמשמעותיים באופן ישיר במיוחד לניהול נכסים. אך ישנם מודולים כלליים יותר, כגון מודול ניהול כספי.

לסיכום

עסק בתחום ניהול הנכסים להשכרה, יעשה בחוכמה אם הוא יבחר לעבוד עם מערכת ERP. ואם כבר הולכים על תחום זה, הטוב ביותר הוא מערכת מותאמת מראש, מיצרנית איכותית. במילים אחרות – מערכת תפנית.