כל מה שרציתם לדעת על ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי

אנשים חיים חיים מלאים ועשירים. מטפחים משפחה, מתפרנסים יפה, תומכים באחרים, יוצאים לחופשות ופשוט חיים ללא יותר מדי מגבלות. עם זאת, לצד הנוחות של השגרה, יש לחשוב קדימה על היום שבו ההכנסות ייחתכו (יציאה לפנסיה) ובמקביל המצב הבריאותי ידרדר וההוצאות הרפואיות יאדירו למצב של אלפי שקלים מדי חודש. לא נשמע כמו תרחיש אידאלי? קחו בחשבון שכן מדובר בתרחיש שניתן להיערך אליו בצורה מיטבית, ועל כן ניגש להסביר מהו ביטוח סיעודי ואף יותר מכך – מה חשוב לדעת בנושא.

ההגדרה של אדם סיעודי

אדם סיעודי הוא אדם שאינו יכול לבצע מספר פעולות בסיסיות בכוחות עצמו. פעולת כמו לעבור ממצב שכיבה לישיבה ועמידה, להתלבש ולאכול לבד, ואף בעיה בשליטה על עשיית הצרכים נכנסת למשוואה. אם לרגע נעבור לבחון את הסטטיסטיקה, נמצא שמגיל 65 וצפונה, 1 מכל 3 אנשים עשוי לענות על ההגדרה. מה כל זה אומר? שאדם סיעודי דורש תמיכה של מטפל צמוד – נדרש לשלם מדי חודש סכומים מאוד גבוהים.

עם כל הכבוד לביטוח לאומי

כיצד ממנים את הטיפולים היקרים? אומנם המוסד לביטוח לאומי מסייע, אך לא באופן מלא, בטח שלא אם מבקשים להישאר לגור בבית ולהימנע ממעבר למוסד סיעודי, ופה ביטוח סיעודי נכנס למשוואה. הביטוח מבטיח שאם אכן מתגלגלים למצב סיעודי, יש ביטוח שמשלם גמלה חודשית, כזו שמסייעת להתמודד עם מרבית ההוצאות.

מה עדיף – מטעם קופת החולים או ביטוח פרטי?

אז אין שאלה שביטוח סיעודי חשוב, אך מה רצוי לדעת מעבר לכך? ובכן כפי שמבהיר אבנר הייזלר בדה מרקר כל הצעה מצריכה בחינה מקיפה, ועל כן נעבור להצביע על מספר דגשים בנושא: ישנו ביטוח מטעם קופות החולים, אך מדובר בפרמיה משתנה, הן מבחינת גובה הגמלה והן מבחינת תקופת התשלום. במקביל, קיים ביטוח פרטי. פה התנאים קבועים לאורך זמן ולא ניתן לשחק עמם. היתרון הגדול הוא שניתן להתאים את תנאי הפוליסה בהתאם לדגשים וצרכים אישיים, אך לעומת הביטוח שמטעם קופת החולים, פה התשלום החודשי נחשב יותר גבוה.

טיפים חשובים לקראת בחירת פוליסה

אין שאלה שמי שאינו מגיע מהתחום עשוי להתלבט בנוגע לבחירת הפוליסה, אך גם אין שאלה שיש כמה פרמטרים שמסייעים לקבל החלטה, ופה אנו מבקשים להרחיב: גם אם מחליטים לעשות ביטוח פרטי, אין למהר לחתום טרם קוראים את כל האותיות הקטנות וטרם משווים בין לפחות 3 הסכמים שונים. אין לדעת, אולי סעיף מסוים יהווה עילה לנהל משא ומתן טרם סוגרים את כל הפרטים, וזהו המקום לציין שגם בתחום הביטוחים יש מקום להתמקח. כמו כן, אם קוראים את האותיות הקטנות ומתעוררות שאלות, או שיש לבקש הבהרות, או שמכניסים שחקן ניטרלי למשוואה, כגון סוכן ביטוח, וזאת כדי לקבל תמונה כמה שיותר מקיפה. טיפ לדרך? אחד מהדברים שמומלץ להתעכב עליהם נוגע לעלות החודשית בעוד 10 או 20 שנה.

חברת הביטוח אינה עומדת במילתה? יש מה לעשות!

אם נקפוץ כמה צעדים קדימה, נציין שלאחר שבוחרים את הפוליסה המועדפת, רצוי להיערך ליום שבו תבקשו להפעיל אותה. אין הכוונה שיש לחוש תשושים, אלא לכך שיש להבין בדיוק מהן הזכויות, ואף יותר מכך – יש להבין מה עושים אם חברת הביטוח מעוררת קשיים. הרעיון הוא שרצוי לזכור שתמיד ניתן להיעזר בדעת מומחים ובעורכי דין שמתמחים בנושא, כלומר אין לאפשר לפסיקה של חברת הביטוח למנוע את העברת הגמלה שהובטחה, אלא תמיד צריך להילחם על שמגיע, במיוחד כשלא חסרים תקדימים ואנשי מקצוע יעילים שיודעים לזרז הליכים.