קידום אורגני לעסקים קטנים: כן או לא?

קידום אורגני לעסקים קטנים

אם יש לכם כיום עסק במדינת ישראל, הרשו לנו לנחש שאתם מודעים היטב לצורך המתמיד לקדם ולשווק אותו קודם כל, ושנית לחשיבות הספציפית של קידום דיגיטלי. מרבית העסקים בישראל היום פועלים בערוצים של ניהול רשתות חברתיות וקידום ממומן בפייסבוק וגוגל בעיקר, ונראה שבזמן האחרון תחום אחד תופס תאוצה בקטע בהחלט ייחודי וזהו תחום הקידום האורגני. בעלי עסקים שואלים את עצמם האם כדאי ללכת על זה או לא, אבל האמת היא שהרוב לא באמת מבינים מה זה בכלל אומר. אם ככה, אם גם אתם מעוניינים לדחוף את העסק שלכם קדימה ושמעתם משהו על הנושא הזה, אנחנו רוצים להסביר בדיוק במה מדובר, איך זה יכול לעזור לנו לקדם את העסק והאם זה בכלל כדאי. בואו נתחיל.

מה זה בכלל קידום אורגני? 

קידום אורגני או בקיצור SEO זוהי למעשה התורה השלמה שמדברת על איך אפשר לגרום לאתר האינטרנט שלנו להופיע במיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. כידוע לכם, עמודים שמופיעים בדף הראשון ובפרט בתוצאות הראשונות הם כאלו שזוכים להרבה יותר חשיפה ותנועה, מה שלגמרי יכול לקדם עסקים ולהגדיל רווחים בסופו של דבר. בדיוק בגלל זה שירות SEO מקצועי זה דבר כל כך מבוקש בימינו וחשוב להבין מה זה בכלל אומר.

כיצד מתבצע קידום אורגני מקצועי?

זהו בלי ספק עולם ומלואו וחשוב להכיר את התחום וללמוד אותו תוך כדי תנועה כל הזמן, אבל בגדול ישנם כמה עקרונות פשוטים וברורים לקידום אורגני יעיל:

תוכן:

על מנת שגוגל יסמן את האתר שלכם כרלוונטי לגולשים, מה שישאיר אותם נאמנים כמובן, עליכם לתת להם מענה. כלומר להזין באופן שוטף תכנים (שכתובים אגב על פי הכללים המחמירים של אתר גוגל) שיתנו להם מידע בתחום שהם חיפשו. התוכן חייב לשלב מילות מפתח מתאימות לאחר מחקר מקיף.

קישורים:

חשוב לעבוד על הנטוורקינג הרשתי שלכם, להוציא קישורים לאתרים בדירוג טוב ולשתול קישורים באתרים כאלו. כמו כן יש ליצור קישורים פנימיים בין עמודים שונים באתר.

החלק הטכני ואופטימזציה שוטפת:

מעבר לכך כולל SEO גם עבודה טכנית על האתר. שיפור חווית המשתמש, קיצור זמני טעינה, הטמעה של פלאגינים וכלי מדידה וכדומה (גוגל תג מנג׳ר למשל).

כאשר הדברים הללו נעשים באופן מקצועי ועקבי, הדבר לחלוטין מסוגל לשפר דרמטית את המיקום של אתרים בחיפוש בגוגל.

אז למי זה מתאים?

בגדול – למי שרץ לטווח הרחוק. אם אתם מחפשים קידום מהיר של מסר חד ולא בונים על צמיחה הדרגתית, עקבית ומתונה של העסק שלכם, זה לא השירות שמתאים לכם. שירותי SEO מקצועיים הם תהליך ארוך טווח. אם יש לכם עסק יציב והאתר שלכם הוא חלק חשוב ממנו (בין אם לצרכי תדמית בלבד ובמיוחד לאתרי איקומרס), זהו בהחלט משהו שכדאי לכם לשקול. זה ממש לא במקרה שהתחום הזה נחשב היום לאחד התחומים החמים בעולם השיווק הדיגיטלי, ועסקים שעושים את זה נכון ושזיהו את הכלי הזה ואת הפוטנציאל שלו מוקדם מאחרים מרוויחים היום בגדול.

אז בתכל'ס. קידום אורגני בגוגל – כן או לא?

אנחנו מקווים שהצלחנו להעביר את הפוטנציאל המטורף של הכלי הזה, ואם אתם אכן עסק יציב עם חזון של שנים ארוכות, ואם האתר שלכם הוא חלק מהותי בתדמית ובקידום שלכם – קידום אורגני זה בהחלט משהו שיוכל להועיל. כמובן שחשוב לחדד שכדאי לעשות את זה רק אצל הטובים ביותר בתחום שידעו לתת מענה מקיף ומקצועי.